دستگاه لیزر برش و حکاکی

ماشین برش و حکاکی | دستگاه حکاکی و برش لیزری | حکاکی و برش لیزری | برش و حکاکی لیزری

دستگاه لیزر برش و حکاکی

ماشین برش و حکاکی | دستگاه حکاکی و برش لیزری | حکاکی و برش لیزری | برش و حکاکی لیزری

برش لیزری چیست؟

برش لیزری توسط دستگاه برش و حکاکی لیزر از یک خروجی به نام دستگاه لیزر  بر روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند صورت میگیرد. قسمتی از جسم مورد نظر که به وسیله دستگاه برش لیزر و حکاکی  تصعید می‌شود و توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود و در آخر سطح بریده شده با کیفیت بسیار عالی بریده می‌شود.
مواردی که بیان شد به عنوان موضع حکاکی و برش لیزریاست به طوری که  که دقت، زیبایی و ظرافت همزمان با هم باشند. از آنجایی که  لیزر فناوریی است که به وسیله تقویب اپتیکی بر پایه تابش گسیل برانگیختگی نور تولید می کند.
لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو، لیزر جامد، لیزر فیبری و … از انواع مختلف لیزرهای برش و حکاکی هستند، اما در دستگاه لیزر صنعتی تنها از دو نوع آن یعنی دستگاه لیزر گازی و دستگاه لیزر جامد استفاده می شود. ماشین های لیزر صنعتی جامد و گازی نیز هر کدام به انواع مختلفی تقسیم می شوند، مثلاً در میان انواع ماشین لیزر های صنعتی گازی، دستگاه برش لیزر و حکاکی صنعتی CO2 بیشترین کاربرد را داشته  و از آن برایبرش و حکاکی لیزری انواع مواد مختلف مانند چوب، پلکسی گلاس، شیشه، پارچه و … استفاده می شود و پرکاربرد ترین دستگاه های لیزر صنعتی محسوب می شود. دستگاه لیزر صنعتی جامد  نیز بیشتر لیزر یگ است که برای حکاکی و برش لیزری فلزات از آن استفاده می شود. دستگاه لیزر CNC که از این تکنولوژی استفاده می کنند را می توان به دو بخش دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات تقسیم کرد. این دستگاه ها با هدایت کامپیوتری و توسط لیزری که از آنها متساطع می شود عملیات مختلفی مانند برش لیزری، حکاکی لیزری و… را انجام می دهند. این دستگاه ها مزایای زیادی دارند، مثلاً سرعت بسیار  بالایی دارند و با توجه به هدایت شدن توسط کامپیوتر، خروجی های کاملاً یکسانی دارند. در صنایع مختلف نظیر صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و… به کار می رود.

آشنایی با دستگاه لیزر برش و حکاکی

دستگاه های لیزر برش و حکاکی

دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری دستگاهی است با طراحی فوق‌العاده سیستم الکتریکی، دارای قابلیت از بین برنده  نویز و پارازیت است که توسط شرکت پرسناژ عرضه میشود.این دستگاه می تواند انواع حکاکی و برش لیزری سریع را با بالاترین کیفیت انجام دهد. با استفاده از این دستگاهها می توان تمامی کارها را پس از طراحی به ماشین برش و حکاکی لیزری سپرد این دستگاه ها قابلیت وتوانایی های  مختلفی دارد از جمله این که میتوان از آن ها برای ایجاد برش و حکاکی سطوح مختلف براساس الگو های مختلف موجود استفاده کرد. ماشین های برش و حکاکی  در این دسته بندی ها معرفی میشوند:

  1. دستگاه های لیزر برش و حکاکی  YW
  2. ماشین های برش و حکاکی  PN
  3.  دستگاه ها برش و جکاکی لیزری سری  CMA